מערכות טיהור וסינון

מים מטוהרים,טכנולוגיות מתקדמות – אנו בונים עבורכם את מערכת הסינון/טיהור המותאמת לכם.

אנו בתכלת מערכות מים, נבנה בעבורכם את מערכת הסינון/טיהור האופטימלית על פי מספר פרמטרים כגון: גודל הבית, מספר המקלחות, שימוש בו זמני וכו” ואף ניתן שירות שנתי בעבור מערכות אלו. אמנם מערכות סינון אלו נותנות מענה לאיכותם של המים אך גם מונעות כניסת חלודה ולכלוך מצנרת ישנה ומדוד המים החמים.

אנו עוסקים גם בתחום משאבות מים לבתים ובניינים, משאבות אשר מגבירות את לחץ המים בבניין, אנו מספקים ומתקינים משאבות מים נירוסטה גרמניות איכותיות בעלי אחריות מקיפה.

מי השתייה בישראל הינם באחריות לאומית של משרד הבריאות. לפני הגעתם לברזים שלנו, המים עוברים סידרה רבה של טיפולים ותהליכים שמטרתם הורדת עכירות המים, הרחקת חומרים כימיים שונים ולבסוף הוספת כלור כאמצעי לחיטוי המים מפני חיידקים. כלור הוא מחמצן חזק, אשר הורג במהירות מיקרואורגניזמים רבים אך גם בעל השפעה שלילית על טעם וריח המים.

בשל מעבר המים במערכת האספקה המסועפת נפגעת איכות המים. המים כממס אוניברסלי, סופחים במעבר בצנרת חלקיקים של חלודה, חול ומשקעים, שאינם נראים במים ומשפיעים על איכותם וטעמם, ולכן נדרש פתרון קצה בבית הלקוח.

בנוסף מתקני הסינון מספקים צורך פונקציונלי – בלחיצת כפתור אחת אנו יכולים לקבל ישירות מים קרים או מים רותחים, מדידה מדויקת של כמות המים ועוד.

מהו מסנן מים?
מסנן מוגדר אמצעי שמטרתו להרחיק מהמים דרך תווך חדיר, חלקיקים מרחפים שגודלם בקנה מידה של מיקרונים בודדים (מיליונית המטר) שאינם נראים בעין. חלקיקים מרחפים (Total Suspended Solids – TSS) הנמצאים במים, מלבד היותם לא אסטטיים, מהווים מזהם בפני עצמו ומכילים או נושאים חומרים מזהמים אורגניים ובקטריאליים.

סוגי מסננים ומטהרים

כיום קיימות אפשרויות מגוונות לפתרון טיהור המים המגיעים אלינו לברז. טיהור המים עצמו נוצר על ידי העברת המים במסננים שונים ותוך שימוש באמצעים שיעילותם הוכחה בטיהור מים, כגון פחם פעיל ונורת UV שמשמידה חיידקים. שילובם של מספר טכנולוגיות נותן את הפתרון המלא לסינון וטיהור מי השתייה.

מסנן מכני 

פועל על עיקרון פיזיקלי של הפרדה על בסיס גודל. מסנן המאפשר מעבר מים אך אינו מאפשר מעבר חלקיקים מעל גודל של עד עשרות מיקרונים. מסננים מכניים אינם מקטינים את כמות האבנית שבמים.

מסנן פחם פעיל 

מסנן העשוי פחמן בנוי בצורה המעניקה לו נקבוביות רבות, ולפיכך שטח פנים רב. מבנה זה מאפשר הרחקה של כלור חופשי ותרכובות אורגניות שונות על ידי ספיחתם לנקבוביות. המים המועברים דרך מסנן פחם פעיל יהיו בעלי טעם וריח טובים יותר. פחם פעיל אינו מקטין את תכולת המינרלים ואת קשיות המים.

טיהור מיקרוביאלי באמצעות נורת UV 

שימוש בנורת UV (אולטרה סגול) קוטל את החיידקים והבקטריות במים. הטכנולוגיה בטוחה לחלוטין לשימוש ואינה משנה את הרכב המים. המים אינם נפגעים מהקרינה והקרינה אינה קיימת יותר במים לאחר יציאתם את המערכת. בנוסף, מערכת ה-U.V נמצאת בתוך מיכל סגור כך שלא קיימת חשיפה למשתמש במכשיר.

טיהור מים באמצעות אוסמוזה הפוכה 

תהליך אוסמוזה הפוכה דוחס את המים על ידי כוח חיצוני דרך מסנן. המסנן העשוי פולימר דחוס, לוכד את הלכלוך והמזהמים השונים ואינו מאפשר להם לעבור דרכו. אוסמוזה הפוכה מאפשרת סינון מוחלט וטיהור מלא של המים אך לתהליך זה גם חסרונות מאחר וגם המינרלים החיוניים לגוף שנמצאים במים אינם נשארים, ולמים המתקבלים בסוף התהליך יש טעם טפל ומר. בנוסף שיטה זו אינה מתאימה לחיסכון במים מאחר ורק 25% מהמים הנכנסים למערכת בסופו של דבר מוצאים את דרכם לברז שלכם וכל השאר זורם לביוב, כך ששיטה זו נחשבת בזבזנית מאוד במים. שיטת טיהור מים זאת נפוצה יותר בהתפלת מי ים ובתעשיית המזון מאשר בשימוש ביתי.

 

באילו תקנים נדרשים לעמוד ומדוע?

ת”י 1505 – דן בדרישות ושיטות בדיקה למערכות לסינון וטיהור מים. תקן זה הוא רשמי ומחייב – חובה על פי חוק לייבא, לייצר ולשווק רק מערכות המותאמות לדרישות התקן.
במסגרת התקן נבדקת יעילות הסינון, כושר הרחקת חלקיקים והפחתת עכירות והטיהור מיקרוביאלי של המים.
ת”י 5452– בודק את השפעת המוצר על טיב מי השתייה. התקן כולל שורה של בדיקות שמטרתם הבטחת בטיחות המוצר הכוללות בדיקות של מראה המים – אם יש התפתחות עכירות וגווני לוואי במים כתוצאה ממגע עם המוצר. בדיקת מיצוי – בדיקת נדידת יסודות רעילים למים הבאים במגע עם המוצר וכן בדיקות מיקרוביאליות ובדיקת פעילות ציטוטוקסית.
ת”י 900 – תקן זה דן בבטיחות מכשירי חשמל לחימום ובבטיחות מכשירי חשמל המונעים חשמלית, המיועדים לשימוש ביתי

שימוש במתקני סינון ביתיים מחייב התייחסות לתחזוקתם אחת לתקופה מוגדרת. מדוע?

החלפת מסנן מים. חיי מסנן נקבעים לפי כמות הליטרים בהם המסנן עומד בביצועים המוצהרים המוגדרים על פי כל התקנים אליהם המסנן הוסמך או לפי זמן קבוע של שישה חודשים. כמות הליטרים נקבעת ביחס לשימוש ממוצע תוך לקיחת מקדם ביטחון.

החלפת נורת UV
נורת ה-UV תפקידה לבצע טיהור למים על ידי הקטנת העומס הבקטריאלי במים. קרינה זו משפיעה על יצורים חיים על ידי פגיעה בDNA שלהם וביכולת ההתרבות שלהם. יש לזכור שיעילותה של המנורה תלויה בזמן השימוש בה. לאחר שנה, עוצמת ההשפעה של הנורה יורדת. המשך שימוש בנורת UV שאינה מבצעת הקטנת עומס אופטימלית עלולה לפגוע באיכות המים, לכן חשוב להקפיד על החלפתה בזמן.

לסיכום: מסנן מים ביתי מהווה צורך לשיפור איכותם וטעמם של מי השתייה מהברז, זאת על ידי שימוש בטכנולוגיות מתקדמות להרחקת חומרים על ידי סינונם וספיחתם וכן על ידי טיהור מיקרוביאלי של מי השתייה.

 
 
 
מחפשים מקצוען מיכל הדחה סמוי? ניאגרה סמויה? חייגו 03-6033769,נייד 050-6555003